نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس: مردم نیازمند اعتمادسازی در نشان استاندارد هستند

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: مردم نیازمند اعتمادسازی در نشان استاندارد هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز استاندارد اظهار داشت: تغییر دیدگاه مردم به استاندارد سازی محصولات داخلی رونق بازارها را به دنبال دارد، چرا که امروزه به دلیل نبود استاندارد لازم مردم به خرید محصولات خارجی روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه با حمایت از تولید داخلی و کاهش بی‌رویه واردات، تولیدکنندگان به تولید محصولات مرغوب‌تر ترغیب خواهند شد، تصریح کرد: سازمان استاندارد در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی ایجاد شد که این امر نشانگر میزان اهمیت عملکرد این سازمان است.

به گفته نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس؛ نظارت بر تولید و کیفیت محصولات، هماهنگی با محصولات خارجی، ارتقاء سطح کیفیت محصولات، نظارت بر صادرات و واردات، جلوگیری از صادرات محصولات نامرغوب و... مهمترین وظیفه سازمان استاندارد است.

صلاحی با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید از تولید داخلی و نیروهای درونی استفاده کنند تا مردم به سوی خرید محصولات داخلی سوق پیدا کنند، خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید منوط به رعایت استاندارد و تولید محصولی مرغوب و شایسته حضور در بازارهای رقابت باشد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی در اقتصاد مقاومتی و با تبیین اهداف و رویکردهای این سیاست، سازمان ملی استاندارد رویکرد خود را بر پوشش صد درصدی استاندارد تولیدات داخلی معطوف کرد.

سید سعید میرنظامی مدنی تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب نفوذ استاندارد در کشور اقدامات موثری انجام شده که ارتقای سطح کیفیت محصولات داخلی را به دنبال داشته است.

گفتنی است؛ در این مراسم از تولیدکنندگان تلاشگر، آزمایشگاه‌های همکار و ناظران کیفی و شرکت‌هایی که منطبق بر موازین استاندارد عمل کرده‌اند از جمله شرکت پاری شیر، نمک صدف سپید، ماشین‌سازی تکلاین، کوشاوران، ماشینکاران، آلومرول نوین، kwc، فرش پردیسان، فرش اراک، کربن سیمرغ، آرین صنعت کمره، پرتو زاگرس، زرین لوله، اراک تک سوز، جام جهان بین، سینا بام، یکتا بام، باران پوشش و... تقدیر شد.

به گزارش فارس؛ 29 مهرماه به عنوان روز جهانی استاندارد و با شعار «استاندارد طراز کننده میدان رقابت» نام‌گذاری شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:27 | نویسنده : میثم اله وردی |